Reklamacje i zwroty

Najlepszym i najważniejszym ambasadorem naszej marki jesteś Ty, drogi Kliencie.

Najwięcej starań wkładamy w to, abyś zawsze był zadowolony z naszej pracy.

Jeżeli jednak chcesz zareklamować lub zwrócić do nas produkt, to tutaj znajdziesz kilka bardzo przydatnych wskazówek.

 

Reklamacja

Na wszystkie nasze produkty udzielamy reklamacji trwającej przez 24 miesiące od dnia zakupu towaru.

Rozpocznij łatwy i krótki proces reklamacyjny od wysłania do nas formularz reklamacyjnego, który możesz pobrać tutaj. Wypełnij go możliwie najdokładniej, a następnie wyślij jego skan lub dobrej jakości zdjęcie na adres e-mail sklepu: sklep@smartwash.pl. Możesz również wysłać formularz w formie papierowej na adres siedziby firmy, który jest podany w zakładce Kontakt.

W niektórych przypadkach poprosimy Cię o sfotografowanie wady. Dzięki temu cały proces będzie jeszcze krótszy i łatwiejszy.

Jeżeli zdjęcia nie pomogą w rozwiązaniu problemu, to otrzymasz od nas e-mailem prośbę o wysłanie do nas reklamowanego towaru. Dostawa towaru odbywa się na koszt klienta, a odbiorcą powinien być oddział firmy Aureus Polska Sp. z o.o. w Węgierskiej Górce (pełne dane adresowe znajdziesz w zakładce Kontakt).

Na rozstrzygnięcie reklamacji mamy 14 dni kalendarzowych, które liczy się od dnia dostarczenia do nas reklamowanego produktu. Po upływie tego terminu otrzymasz od nas pisemną (e-mailową) decyzję, w której będzie informacja o uznaniu lub nie uznaniu reklamacji. W przypadku jej nie uznania będzie również podane uzasadnienie.

Jeżeli reklamacja zostanie rozstrzygnięta pozytywnie, czyli po Twojej myśli, wówczas zwracamy Ci koszt wysyłki.

Uwaga: zwracamy koszty wysyłki według najniższej możliwej stawki, np.: jeżeli masz możliwość wysłania reklamowanego towaru w cenie 10 złotych (standardowo), 20 złotych (kurierem) lub 30 złotych (szybka dostawa kurierska z dodatkowymi usługami), to możesz oczywiście wybrać dowolną z nich, jednakże w przypadku uznania reklamacji zwrócimy Ci kwotę 10 złotych za wysyłkę.

Gdy otrzymasz od nas decyzję o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, to możesz zadecydować o tym, czy wybierasz zwrot pieniędzy za towar, czy wymianę na nowy produkt. Dostawa nowego produktu odbywa się na nasz koszt.

W przypadku decyzji odmownej, czyli nie uznanej reklamacji, nie zwracamy kosztów za wysyłkę, podobnie jak nie zwracamy reklamowanego towaru. Towar pozostaje u nas przez 30 dni i w tym czasie możesz go odebrać osobiście lub na własny koszt (adresem odbioru jest oddział firmy w Węgierskiej Górce). Po przekroczeniu tego terminu produkt zostanie zutylizowany.

Uwaga 1: zanim wyślesz do nas reklamowany towar, zawsze skontaktuj się z nami. Pomóż nam zrozumieć problem, a być może znajdziemy wygodniejsze rozwiązanie.

Uwaga 2: nie wysyłaj do nas reklamowanego towaru listem ekonomicznym (czyli tak zwaną przesyłką nierejestrowaną). Nie możemy ręczyć za to, że taki list do nas dojdzie, więc rozpatrzenie reklamacji może okazać się niemożliwe.

Uwaga 3: nie wysyłaj do nas reklamowanego towaru za pobraniem. Nie odbieramy takich przesyłek, dlatego będzie to dla Ciebie oznaczać dodatkowy i zbędny koszt.

 

Zwroty

Jeżeli dokonałeś zamówienia na osobę prywatną (otrzymałeś za nie paragon lub fakturę imienną), to przysługuje Ci prawo do zwrotu części lub całości zamówienia. I masz na to 14 dni. A dokładniej: masz 14 dni kalendarzowych, licząc od daty dostarczenia zamówienia, na zgłoszenie chęci zwrotu towaru.

Takie zgłoszenie musi mieć formę pisemną (możesz je wysłać do nas e-mailem lub w formie papierowej na adres firmy podany w zakładce Kontakt). Wystarczy, że na jego podstawie da się jasno stwierdzić, kim jest nasz klient, jaki jest numer zamówienia lub dokumentu zakupu oraz jakie są jego oczekiwania. Następnie liczone jest kolejne 14 dni (od otrzymania przez nas pisma dotyczącego zwrotu zwanego też odstąpieniem od umowy), w ciągu których zwracany towar powinien do nas dotrzeć.

Koszt zwrotu, to znaczy dostarczenia zwracanego towaru do oddziału firmy w Węgierskiej Górce, zawsze pokrywa klient.

Po tym, jak otrzymamy towar, zwracamy równowartość zamówionego towaru. Regułą jest to, że pieniądze zwracamy w taki sam sposób, w jaki nasz klient dokonał płatności, jednak przede wszystkim staramy się ustalić, jaka forma zwrotu będzie najwygodniejsza dla kupującego.

Uwaga 1: pamiętaj, aby w pierwszej kolejności poinformować nas o tym, że chcesz zwrócić towar. Dzięki temu cały proces przebiegnie bez zakłóceń, a my będziemy go monitorować.

Uwaga 2: zadbaj o to, aby towar dotarł do nas przesyłką monitorowaną, czyli taką, której status da się potwierdzić. Jeżeli dokonasz wysyłki listem ekonomicznym (zwykłym), to nie możemy zagwarantować, że dotrze on do nas.

Uwaga 3: nie wysyłaj do nas przesyłek za pobraniem. Nie odbieramy ich. Dzięki temu unikniesz dodatkowych kosztów.

Uwaga 4: możemy przyjąć zwrot towaru, który nie był używany i którego cechy wskazują na to, że jest to nadal nowy i pełnowartościowy produkt.

0